صنایع مس و پرداز

تنوع تولیدات کارگاه های مس

آموزش های زندانیان یا به صورت استاد ، شاگردی و مستقیماً توسط واحد های تابعه بنیاد انجام می شود و یا به صورت سیستمی با مشارکت سازمان آموزش فنی حرفه ای ، سازمان زندان ها و بنیاد انجام می شود .زندانیان پس از فراگیری آموزش ها در آزمون های تخصصی شرکت کرده و در صورت کسب امتیازات لازم از سازمان آموزش فنی و حرفه ای گواهینامه دریافت می نمایند .این گواهینامه ها پس از آزادی می تواند برای ادامه مسیر شغلی زندانیان مثمر ثمر واقع گردد .زندانیان هم اکنون ۳ هزار نوع کالا و محصول را در ۱۴ گروه تولید می نمایند و این روند همچنان در حال افزایش است .

شرکت حامی بازار

بنیاد زندانیان را در ۴ گروه اشتغال نشسته ( کنار تخت و محل اقامت ) ، اشتغال در محیط بسته ( کارگاه های صنعتی و خدماتی داخل زندان ها ) ، اشتغال در محیط نیمه باز ( ۱۵ هزار هکتار اراضی پیرامون زندان ها و در فعالیت های کشاورزی ، دامپروری و آبزی پروری ) ، اشتغال در محیط باز یا اعزام بکار ( شهرک های صنعتی ، کارخانجات ، منابع طبیعی و شهرداری ها ) ، مشغول بکار نموده است .

درباره فروشگاه حامی بازار

با زندانی شدن افراد ، خانواده آنان بیشتر در معرض آسیب های اجتماعی قرار می گیرند .زندانیان در قبال کار ها و فعالیت هایی که انجام می دهند از بنیاد حقوق و دستمزد دریافت می کنند .نیمی از حقوق و دستمزد زندانیان به حساب خانواده های شان و نیمی دیگر برای تامین مخارج ضروری در زندان به حساب زندانیان واریز می شود. زندانیان پیش از اشتغال در واحد های تولیدی ، صنعتی ، کشاورزی و ... در کلاس های حرفه آموزی و در ۲۰۰ رشته فنی و حرفه ای آموزش های لازم را فرا می گیرند .

زندانیان سراسر کشور در تولید محصولات متنوعی مشارکت دارند. این تولیدات با حمایت بنیاد تعاون زندانیان و سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور و با همکاری و نظارت کارآفرینان و صنعتگران رونق یافته است. محصولات زندانیان عموماً با برند «حامی» به صورت محدود در سطح کشور عرضه می‌شود. تولیدات زندانیان، علاوه بر ارزش‌آفرینی در راستای تامین مایحتاج عموم، اهداف ویژه‌تری را دنبال می‌کند: «اشتغال زندانیان در حین محکومیت، کمک به مهارت‌آموزی مددجویان و آسان کردن بازگشت و اجتماعی شدن زندانیان به جامعه پس از آزادی»

تولیدات حامی بازار در کارگاه ها

بنیاد تعاون زندانیان با ۶۵ سال سابقه با هدف توانمند سازی زندانیان برای بازگشت مجدد آنان به جامعه تأسیس شده است .این نهاد عام المنفعه بدون دریافت بودجه های دولتی و به صورت خود گردان هم اکنون بالغ بر ۲۲۰۰ واحد تولیدی ، صنعتی ، کشاورزی ، دامپروری ، آبزی پروری و خدماتی را در داخل ، پیرامون و بیرون از زندان های کشور اداره می نماید . بنیاد در حال حاضر برای ۳۵ هزار نفر از زندانیان شغل مولد ایجاد نموده و این روند همچنان در حال افزایش است .

تاریخچه بنیاد تعاون زندانیان

در بنياد تعاون کمک به وضع مالي مددجويان و بهبود وضعيت معيشتي آنان و خانواده شان موضوع دغدغه خاطر مسئولين چه قبل از انقلاب و چه بعد از انقلاب شکوهمند اسلامي ايران بوده که در اين راستا اقداماتي صورت پذيرفته که مي توان به قانون وادار نمودن محبوسين غير سياسي به کار از طريق انتقال به مؤسسات صنعتي و فلاحتي مصوب ۱۳۱۴/۱۲/۱۲ کميسيون قوانين عدليه و نظامنامه اشتغال مددجويان مصوب ۱۳۱۵/۵/۱۲ هيأت وزراء اشاره نمود . از اين فعاليت هاي اشتغال زايي در ندامتگاه در سال ۱۳۲۶ به نام کارخانجات ندامتگاه آغاز به فعاليت نمود و در تاريخ ۱۳۳۳/۷/۱۷ جهت بهبود وضعيت کارخانجات ندامتگاه ، بنگاه تعاون و صنايع براي اشتغال مددجويان به امور حرفه اي صنعتي ، هيأت وزيران اساسنامه اي در اين راستا مصوب نمودند تا فعاليت هاي بنياد تعاون بصورت نظامند انجام پذيرد و زير نظر فرمانده شهرباني کل کشور فعاليت نمايند اين فعاليت ها تا قبل از پيروزي شکوهمند انقلاب اسلامي به صورت موردي انجام مي پذيرفته است که پس از پيروزي انقلاب بنياد تعاون زير نظر شوراي عالي قضايي و سپس به صورت مستقيم زير نظر رئيس محترم قوه قضائيه در حال انجام وظيفه در راستاي مواد اساسنامه اعم از کمک به اعاشه مددجويان بي بضاعت و خانواده ايشان ، کمک به آزادي محکومين غير مالي ، ايجاد مؤسسات صنعتي ، کشاورزي و خدماتي در جهت رسالت اشتغال زايي مي باشد .

تبدیل مددجو به انسان کارآفرین برای دستیابی به جایگاه نخست در منطقه براساس شاخص های سرانه حرفه آموزی ، آموزش و اشتغال مددجویان، جهت ایجاد اشتغال پایدار و فراهـم نمـودن درآمـد پایـدار برای مددجـویان کمک به آزادی آنان ( در راستای سیاست کاهش جمعیت کیفری وحبس زدایی ) ، تأمین رفاه و کمک به معیشت خانواده مددجویان با تأکید بر مردم سالاری دینی ، عدالت اجتماعی، حفظ کرامت و حقوق انسان ها (با محوریت قراردادن کارآفرینی در فعالیت ها و تولید ثروت برای بنیاد ، مددجویان و خانواده آنان)

تهران، خیابان شریعتی، بالاتر از دوراهی قلهک، روبروی ایستگاه یخچال، مرکز خرید قلهک ، طبقه چهارم، فروشگاه حامی بازار

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

چهار × 4 =